Gebruikers kunnen hun Windows Phone, iPhone, iPad, Android-telefoon, BlackBerry® of een andere telefoon of tablet configureren voor het verzenden en ontvangen van Office 365-e-mail, toegang tot hun agenda en gegevens van contactpersonen en het delen van documenten in SharePoint en op SkyDrive-sites. Uw gebruikers hebben ook toegang tot e-mail op de telfoon of tablet door zich aan te melden bij Outlook Web App.
Als beheerder kunt u mobiele toegang in- of uitschakelen en daarna de gebruikers instructies geven voor het instellen van hun telefoon of tablet. Wanneer u e-mail toestaat voor telefoons en tablets van gebruikers, kunt u bepaalde telefoonfuncties of -opties extern beheren. U kunt bijvoorbeeld instellen dat wachtwoorden verplicht zijn voor de apparaten van de gebruikers.
Mobiele toegang in- of uitschakelen
Met Exchange ActiveSync, dat standaard is ingeschakeld, wordt mobiele toegang ingeschakeld voor Windows Phone, Apple iPhone en iPad, Android-telefoons en BlackBerry-apparaten.
Wanneer u Exchange ActiveSync gebruikt, kunt u met BlackBerry-apparaten alleen e-mail verzenden en ontvangen. Als u wilt beschikken over beter geïntegreerde e-mail- en agendafunctionaliteit voor BlackBerry, moet u BlackBerry® Business Cloud Services voor BlackBerry-apparaten inschakelen.
U kunt de instellingen van Exchange ActiveSync en BlackBerry Business Cloud Services aanpassen aan de behoeften van de organisatie.
Instellingen voor mobiele toegang voor apparaten wijzigen met Exchange ActiveSync
Mobiele toegang is standaard toegestaan voor Exchange ActiveSync. Ga als volgt te werk als u toegang (tijdelijk) wilt uitschakelen of de toegang weer wilt inschakelen.
- Klik in de Office 365-portal op Beheerder > Exchange > Mobiel > Toegang tot mobiele apparaten.
- Klik onder Toegangsinstellingen van Exchange ActiveSync op Bewerken.
- Kies een van de volgende opties in het dialoogvenster Toegangsinstellingen van Exchange ActiveSync:
- Toegang toestaan
- Toegang weigeren
- Quarantaine (ik bepaal later of ik toestemming wil verlenen)
Wanneer u Exchange ActiveSync hebt ingeschakeld, kunt u bepaalde apparaten in quarantaine plaatsen of regels hiervoor instellen op de pagina Toegang tot mobiele apparaten.
BlackBerry Business Cloud Services inschakelen
Voor beter geïntegreerde e-mail en agendafunctionaliteit op BlackBerry-apparaten moet u BlackBerry Business Cloud Services inschakelen en beheren.
- Go to Beheerder > Service-instellingen > Mobiel. Klik op Service inschakelen.
- Selecteer Ja in het dialoogvenster en klik op OK.
- U bevindt zich nu weer op de pagina Mobiel. Kies Beheren om naar de website van BlackBerry
Business Cloud Services te gaan en de verbinding in te stellen.
U kunt BlackBerry Business Cloud Services uitschakelen door Beheerder > Service-instellingen > Mobiel > Service verwijderen te kiezen.
Opmerking
BlackBerry Business Cloud Services kan alleen worden ingeschakeld door globale beheerders en kan alleen worden beheerd door globale beheerders, servicebeheerders en gebruikersbeheerders.
Zorgen dat gebruikers hun telefoon of tablet instellen
Wanneer gebruikers zich aanmelden bij de Office 365-portal, zien ze de pagina Aan de slag. Als ze op Telefoon en tablet klikken, zien ze instructies voor het instellen van hun apparaat. Ze kunnen ook Office 365 installeren en gebruiken op een telefoon of tablet lezen.